Frequently Asked Questions (FAQ)

Veelgestelde vragen

Heb je interesse in het huren van een photobooth van photoboothpoint.nl, maar heb je nog een vraag? Hieronder vind je een lijst met veelgestelde vragen over de photobooths van www.photoboothpoint.nl. Staat je vraag er niet tussen of is iets nog niet helemaal duidelijk? Neem dan vooral contact met ons op.

Locatie

Kan ik in heel Nederland een photobooth huren?

Ja, dat kan! Wij komen met onze photobooths overal in Nederland. De prijs die wordt aangegeven op de website is inclusief eerste 50 km transportkosten, hierna kost het 1 euro per km o.b.v. ANWB routeplanner, behalve wanneer we naar de Waddeneilanden moeten komen. Wil je weten wat het kost om een photobooth te huren op de Waddeneilanden? Neem dan contact met ons op. 

Kan ik ook op de Waddeneilanden een photobooth huren?

Dat kan! Wij komen overal in Nederland, dus ook op de Waddeneilanden. Wel berekenen we een toeslag voor de bootovertocht en voor overnachting van ons personeel. Wil je weten wat het kost om een photobooth te huren op de Waddeneilanden? Neem dan contact met ons op. 

Kan ik ook in België of Duitsland een photobooth huren?

Ja, wij komen ook in België en Duitsland. Hiervoor vragen wij wel een toeslag. Deze toeslag is afhankelijk van het aantal kilometers en een eventuele overnachting voor ons personeel. Wil je weten wat het kost om een photobooth te huren in België of Duitsland? Neem dan contact met ons op. 

Datum

Hoe weet ik of mijn datum nog vrij is?

Bij het aanvragen van een photobooth, krijg je z.s.m. een bericht of de gevraagde photobooth nog beschikbaar is. Wij hebben een uitgebreid assortiment, dus kunnen vrijwel altijd wat voor je regelen.

Kan ik de photobooth meerdere dagen huren?

Je kunt de photobooth ook voor meerdere dagen huren. Let op: zorg er wel voor dat de photobooth ’s nachts binnen kan staan. 

Prijs en betalen

Is de gegeven prijs inclusief of exclusief transportkosten?

De prijs zoals aangegeven op de website is inclusief eerste 50 km transportkosten, hierna kost het 1 euro per km o.b.v. ANWB routeplanner, behalve wanneer we naar de Waddeneilanden moeten komen. Voor transport naar de Waddeneilanden, België en Duitsland berekenen wij een toeslag. Deze toeslag berekenen we op basis van het aantal kilometers en een eventuele overnachting voor ons personeel. Neem contact met ons op voor meer informatie, of om een offerte aan te vragen.

Wanneer moeten we betalen?
Wij vragen voorafgaand een aanbetaling van 25%. Dit bedrag kun je direct na de reservering betalen via bankoverschrijving of via iDEAL. De overige 75% betaal je achteraf. Hiervoor krijg je een factuur die je opnieuw per bankoverschrijving of online kunt betalen.

Photobooths

Wat is het verschil tussen de photobooths?
Je kunt kiezen uit verschillende photobooths. Deze photobooths hebben allen een andere uitstraling. Ook kun je kiezen uit verschillende soorten props en verschillende soorten digitale kaders en stickers. De kwaliteit van de foto’s is altijd hetzelfde. Kijk op de pagina photobooth huren en extra opties voor meer informatie over de verschillende photobooths en de extra opties.
Hoeveel ruimte neemt de photobooth in beslag?
Alle photobooths nemen ongeveer een oppervlakte in van 2 vierkante meter. Dit is inclusief ruimte voor de gasten en ruimte voor de verkleeddoos en andere props. Bij een aantal photobooths is studioverlichting ingebouwd, bij andere photobooths staat de studioverlichting ernaast. De studioverlichting neemt ook weinig ruimte in beslag. Houd bij photobooths waarbij de studioverlichting niet is ingebouwd rekening met een oppervlakte van ongeveer 4 vierkante meter.
Werken jullie met studioverlichting?
Ja, al onze photobooths werken met studioverlichting. Bij sommige photobooths is deze verlichting ingebouwd, bij anderen staat de studioverlichting ernaast.
Kan de photobooth buiten staan?
Ja, mits het droog weer is. Onze medewerker op locatie bepaalt of de photobooth buiten kan staan of niet. Let op: huur je de photobooth voor meerdere dagen, dan moet de photobooth ’s nachts binnen kunnen staan.

Opties

Is er een medewerker van photoboothpoint.nl aanwezig bij de photobooth?
Wij leveren en installeren de photobooth op locatie, maar blijven vervolgens niet op de locatie aanwezig. Wel kun je een host huren: dan blijft er een medewerker gedurende de huurperiode op locatie aanwezig om begeleiding te geven.
Doen jullie ook aan maatwerk?

Ja, zowel het uiterlijk van de photobooth als de props, attributen en digitale kaders en stickers kunnen worden aangepast naar jouw wensen! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Mijn feest heeft een thema, kan de photobooth hierop worden aangepast?

Ja, zeker! Je kunt uit de standaard photobooths kiezen welke photobooth het beste bij jouw feest past, maar we kunnen de photobooth ook speciaal voor jou aanpassen! Zowel het uiterlijk van de photobooth als de props en attributen en de digitale kaders en stickers kunnen we aanpassen naar jouw wensen. Neem contact met ons op om de opties te bespreken, of om een offerte aan te vragen.

Wat houdt de green-screen-optie precies in?
Een green screen is een groen achtergronddoek dat achter de photobooth en de gasten staat. De groene achtergrond kan voor iedere gewenste achtergrond verwisseld worden. Hierbij zijn alle soorten achtergronden mogelijk. Een foto maken voor de Eiffeltoren, op een tropisch strand of in de ruimte? Het kan allemaal!
Ik wil onze trouwkaart verwerken in de fotostrips, is dit mogelijk?

Ja, wij kunnen jullie trouwkaart gebruiken om het kader van de foto’s te ontwerpen. Neem contact met ons op om de opties te bespreken.

Is het mogelijk om de foto's direct te uploaden naar Instagram?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Dat ligt niet aan de photobooth, maar Instagram staat het niet toe om foto’s te uploaden vanaf andere applicaties dan de mobiele telefoon. Wil je de foto’s graag achteraf op Instagram plaatsen? Kies er dan voor om de foto’s digitaal te ontvangen!
Is het mogelijk om de foto's direct op social media te plaatsen?
Kies je voor de social media optie, dan kun je de foto’s direct op Facebook, Twitter of Pinterest zetten. Het is niet mogelijk om de foto’s direct te uploaden naar Instagram, omdat Instagram dit niet toestaat. Wil je de foto’s graag achteraf op Instagram plaatsen? Kies er dan voor om de foto’s digitaal te ontvangen!

Foto’s

Hoe groot zijn de fotostrips?
Kies je voor de standaard fotostrip, dan heeft de fotostrip een formaat van 5x15cm. Het ansichtkaartformaat is 10×15 cm. Wil je het ansichtkaartformaat gebruiken, geef dat dan van te voren aan.
Worden de foto's ter plekke (direct) geprint?
Ja, de foto’s worden direct ter plekke geprint. Daarnaast kun je ervoor kiezen om de foto’s ook digitaal te laten versturen.
Kunnen we de foto's ook digitaal krijgen?
Ja, jullie kunnen de foto’s ook digitaal krijgen. Je krijgt de foto’s dan achteraf opgestuurd.
Mag ik onbeperkt foto's printen?
Ja, je mag gedurende de huurperiode zoveel fotostrips pinten als je wilt. Ga dus vooral zo vaak mogelijk op de foto!

Overige vragen

Op wat voor feesten en evenementen komen jullie?
Wij komen op elk feest en evenement: of dat nu een bruiloft is, een bedrijfsfeest, verjaardag of een open dag. Bovendien kunnen we de photobooth aanpassen aan het thema van jouw feest of evenement!
Ik heb een vraag die hierboven niet is beantwoord, wat kan ik doen?

Heb je een vraag die we nog niet hebben beantwoord, of is iets niet helemaal duidelijk? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag.